Upway Belgique - België logo
Upway Belgique - België logo

Alle artikelen

Ik heb een mechanisch of elektrisch probleem met mijn fiets.Bijgewerkt a month ago

Als er binnen het eerste jaar na uw aankoop een elektrische of mechanische storing optreedt, nemen wij de volledige kosten van de reparatie op ons of, indien nodig, zorgen we voor vervanging van uw fiets. We bieden u 7 dagen per week ondersteuning om een eerste diagnose op afstand te stellen en verwijzen u naar een fietsenmaker bij u in de buurt om een offerte te laten opstellen en de reparaties uit te voeren.

Hoe werkt de Upway-garantie? Neem zodra u de storing opmerkt contact met ons op en deel het volgende met ons:

  • Uw ordernummer
  • Een gedetailleerde beschrijving van het probleem en de omstandigheden waarin het zich voordeed
  • Foto's en/of video's van het probleem

Op basis van deze informatie stellen we een eerste diagnose op afstand. De oplossing van het probleem kan vervolgens op verschillende manieren plaatsvinden:

  • Indien het probleem eenvoudig op afstand kan worden opgelost, zal ons team u begeleiden bij het uitvoeren van de handeling die het probleem kan verhelpen.
  • Indien het probleem te complex is of onzeker blijft, helpen we u bij het vinden van een lokale fietsenwinkel die het probleem kan onderzoeken en oplossen. Als het probleem binnen de garantie van Upway valt, worden alle reparatiekosten door Upway gedekt. We moeten de reparatie echter vooraf goedkeuren op basis van een offerte die door de klant is gedeeld.

Welke storingen worden gedekt door de garantie? U bent gedekt als de fiets een fabricagefout, een reconditioneringsfout vertoont, of als er een defect is opgetreden tijdens de levering. Bijvoorbeeld: elektrische ondersteuning werkt niet, het scherm toont een foutcode, de accu laadt niet op, enz.

Welke gevallen vallen buiten de garantie? De garantie geldt niet als de storing het gevolg is van gebrekkig onderhoud, onjuist gebruik van de fiets, of een ongeval. Ook de slijtage van onderdelen door normaal gebruik van de fiets valt niet onder de garantie. Bijvoorbeeld: gebroken ketting, lekke band, versleten remblokken, vorkafdichting die na verloop van tijd zijn afdichting verliest, slijtage aan de lagers, spaken die loskomen of breken...

Als u niet zeker weet of uw probleem onder de Upway-garantie valt, aarzel dan niet om ons te schrijven!

Was dit artikel nuttig?
Ja
Nee